Wat doet een conceptontwikkelaar?
We bedenken campagnes en concepten voor adverteerders die meer willen inkopen dan bannerruimte. Dat kan bijvoorbeeld gaan om evenementen, gezamenlijke contentproducties of een testpanel. Dat doen we op aanvraag van klanten. Daarnaast hebben we ook een portfolio van eigen initiatieven zoals de Tweakers Express, een treinreis naar een Duitse gamesbeurs, waar we dan partners bij zoeken. We zijn de afgelopen 3,5 jaar gegroeid van vijf naar acht man en sinds een half jaar hou ik me vooral creatief bezig met onze eigen projecten.

Wat is het verschil tussen je vorige werkgever en De Persgroep Online Services?
Qua sfeer is het net zo informeel en vrij als het kleine online bureau waar ik hiervoor werkte. Je merkt wel dat de primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden bij De Persgroep veel beter geregeld zijn. Dat levert een prettige combinatie van veiligheid en vrijheid op.

Over welke eigenschappen zouden nieuwe collega’s moeten beschikken?
Je ziet hier een goede mix van gedrevenheid en professionaliteit. Mensen willen echt wat bereiken en succes boeken. Daar hoort ook bij dat we elkaar de waarheid kunnen zeggen als iets niet helemaal goed gaat. Maar de sfeer is wel zo dat je daarna weer gerust een potje kunt pingpongen. Laatst hebben we met een groep de Amstel Gold Race gereden en we doen mee aan de Adfo cup. Dat zijn initiatieven die vanuit het team zelf komen. Het is niet verplicht of geforceerd, maar we vinden het gewoon leuk om af en toe iets buiten het werk om te doen.